Blar i ODA Open Digital Archive på forfatter "Briseid, Eyvind Martol"
-
Brøk i tekstoppgaver: En analyse av innhold og kognitive utfordringer i læremidler på åttende trinn
Mo, Maria Vilde (Master thesis, 2020)Denne studien har undersøkt innholdet i tekstoppgaver i seks læremidler på åttende trinn innenfor emnet brøk, i henholdsvis Faktor, Tetra og Nummer. Min studie undersøker innholdet i brøkkapitlene ved å analysere hvordan ... -
Digital produksjon i klasserom med 1:1-dekning av iPad - Tradisjonell matematikkundervisning i ny innpakning eller innovativ pedagogikk?
Kristiansen, Julie Hvidsten (Master thesis, 2021)Denne masteroppgaven undersøker bruken av iPad til «digital produksjon» i matematikkundervisning på småskoletrinnet. Analysen er empiridrevet. Som metodologi benyttes Corbin og Strauss (2015) balanserte tilnærming til ... -
En undersøkelse av fagfellevurdert forskningslitteratur om lek i matematikkfaget
Wilhelmsen, Janniche Elisabeth (SKUT;2019, Master thesis, 2019)Formålet med denne masteroppgaven er å bidra til økt kunnskap om lek i matematikkfaget i småskolen. I studien presenteres en oversikt over fagfellevurdert forskningslitteratur innen temaet som er publisert i perioden ... -
Læreres forståelse av uteskole i matematikk i begynneropplæringen
Bjerke, Henriette Laura; Thorvaldsen, Mia Finjarn (Master thesis, 2023)Dette masterprosjektet er skrevet ved fakultetet for lærerutdanning og internasjonale studier på OsloMet- storbyuniversitetet, og tar for seg studieretningen grunnskolelærerutdanning 1-7 med fordypning i begynneropplæring ... -
Muligheter til å utvikle algebraisk tenkning i fire lærebøker for førsteklasse
Larsen, Stine; Skjeggestad, Kamilla (Master thesis, 2023)I dette prosjektet har vi sett på hvilke muligheter for å utvikle algebraisk tenkning som finnes i fire lærebøker for førsteklasse. Vi har gjort en komparativ lærebokanalyse og har tatt for oss fire læreverk fra de største ... -
The strength of countable saturation
van den Berg, Benno; Briseid, Eyvind Martol; Safarik, Pavol (Journal article; Peer reviewed, 2017)In earlier work we introduced two systems for nonstandard analysis, one based on classical and one based on intuitionistic logic; these systems were conservative extensions of first-order Peano and Heyting arithmetic, ...